Ko grizenje nohtov postane preteklost

Grizenje nohtov ni samo zelo neprijetna razvada, ampak lahko vodi v resno zasvojenost. Ne samo, da grizenje nohtov uniči vsako manikiro, ampak je tudi zelo nevarno za naše zdravje.

Neprestano grizenje nohtov lahko povzroči resne probleme s kožo: vnetja, okužbe in celo deformacije nohtov in območja ob njih. Kljub temu, pa obstajata dve vrsti »grizcev« nohtov: tiste, ki se le občasno predajo slabi navadi in tiste, ki imajo obsesivno kompulzivno motnjo (OKM) in morajo nujno obiskati zdravniško pomoč.

Če spadate v prvo skupino, so strokovnjaki razkrili pet trikov, kako prenehati gristi svoje nohte.

Privoščite si ekskluzivno manikiro

Draga amnikira lahko spremeni slabe navade. Foto: gatty
Draga amnikira lahko spremeni slabe navade.
Foto: gatty

Ameriški dermatološki institut je ugotovil, da za prenehanje slabe navade potrebujemo le odličen vzrok, ki jo razbije. V tem primeru so privoščite ekskluzivno (ne ravno poceni) manikiro, katero bi bilo enostavno preveč škoda pogristi. Ponovite »vajo« nekajkrat zaporedoma in dokazano je, da se v roku 21 dni navade spremenijo.

Nagnusen lak za nohte

Lak za nohte, ki nima ravno prijetnega okusa je že leta številka ena rešitev za prenehanje grizenja nohtov. Nekaterim je okus tako neprijeten, da ne potrebujejo več kot nekaj dni, da se odvadijo grizenja. Drugim žal še tako neprijeten okus ne pokvari »veselja« ob grizenju.

Ne bodite takšen perfekcionistka

Znanstveno je dokazano, da večino ljudi, ki si grize nohtov perfekcionistov! Perfekcionisti stremijo k temu, da želijo vedno več in vse narediti popolno. Stres in prevelika pričakovanja vodijo tudi h grizenju nohtov, ki lahko postane obsesija. Rešitev: za kanček znižajte svoja pričakovanja, vzemite si vsaj minutko časa zase in si privoščite kozarec vina (ali čaja) in predvsem; zaaadihajte.

 

Prepoznajte svoje navade

Namesto grizenja nohtov, osredotočite pozornost drugam. Foto: gatty
Namesto grizenja nohtov, osredotočite pozornost drugam.
Foto: gatty

Kot že rečeno, prepoznajte svoje navade in jih spremenite! Če veste, da ob stresnih trenutkih radi grizete svoje nohte, se ob pravem času začnite kontrolirati in namesto prste v usta, jih položite na kolena, ali vzemite v roke kakšen predmet. Prav tako lahko potrebo po grizenju nohtov rešite s kontroliranim globokim dihanjem.

Obiščite strokovnjaka

Včasih enostavno ne morate prenehati! V kolikor že imate zdravstvene probleme zaradi grizenja, ali je grizenje posledica napadov panike ali strahu, morate nujno obiskati zdravnika, saj vam lahko le ta pomaga.