V mesecu novembru je blagovna znamka Rimmel zagnala globalno kampanjo, kjer opozarja na 55 milijonov žensk, ki so doživele nasilje preko spleta zaradi svoje lepote ali drugačnosti.
1 od 4 žensk je že doživela nasilje preko spleta, kar pomeni, da vsi poznamo vsaj nekoga, ki je bil žrtev spletnega lepotnega nasilja.
Rimmel želi s svojo kampanjo I will not be deleted_* pokazati prave zgodbe, ki kažejo, da spletno nasilje obstaja in se odvija na vsakem koraku: večina spletnih blogerjev, modelov, znanih in uporabnikov družbenih omrežij je že doživelo nasilje.
Beauty Cyberbulling je izraz, ki se uporablja v angleščini in za katerega v Sloveniji še nimamo primernega prevoda. Gre za spletno nasilje, kjer je povod za negativno kritiziranje zunanji izgled, identiteta, drugačnost uporaba lepotnih pripomočkov, ki so unikatni za njih. Glede na to, da nimamo slovenskega izraza za »beauty cyberbulling« lahko vidimo, da gre za novi izraz, ki pa se najverjetneje pojavlja tudi pri nas. Odločili smo se za prevod spletno lepotno nasilje, puščamo pa možnost tudi drugačnega prevoda.
‘’Bistvo blagovne znamke Rimmel je, da ljudi navdihne in jim pomaga pri izražanju svoje avtentične lepote. Tudi kot znamka nasprotujemo ozki definiciji lepote, neprimernemu ocenjevanju, presojanju in kritiziranju zaradi izgleda. Vidimo, da se dandanes vse to zelo pogosto dogaja na družabnih omrežjih v obliki spletnega nasilja” pravi Sara Wolverson, podpredsednica Rimmel Global Marketinga pri Coty-ju.
Rimmel je k sodelovanju povabil 11.000 žensk v starosti med 16 in 25 let, ki so v letu 2017 odgovorile na vprašalnik o spletnem nasilju, katerega povod je lepota. Vprašalnik razkriva resen problem, ki ga povzroča tako nasilje nad mladimi dekleti, ki velikokrat zaradi tega občutijo čustvene stiske.
“Lansko leto je bilo 115 milijonov slike izbrisanih iz družbenih omrežij izključno zaradi spletnega lepotnega nasilja. Ko smo videli razsežnosti tega problema, smo se odločili, da je odličen čas, da postanemo glas – glas, ki je glasen in jasen ter pravi, da ni v redu kritizirati in sramotiti nekoga, ki želi pokazati svoj pravi jaz” pravi Ankita Sayal, globanlna direktorica digitalnih medijev.
GLAVNA SPOZNANJA RIMMEL RAZISKAVE:
- 115 milijonov slik je izbrisanih vsako leto
- 1 od 4 žensk širom sveta je že bila žrtev spletnega nasilja zaradi svojega izgleda
- 65 % je potrdilo, da je njihova samozavest bila načeta zaradi spletnega nasilja
- 11 % ljudi, ki je sodelovalo v raziskavi doživlja nasilje enkrat na mesec ali več
- 46 % (ali približno 16,6 milijona) mladih žensk se zaradi spletnega nasilja odloči za uporabo drog ali alkohola, imajo motnje hranjenja ali si škodujejo na kakšen drugi način
- samo 46 % žensk prijavi nasilje
- 57 % tistih, ki so doživeli nasilje tega ne povejo nikomur
- 33 % mladih žensk iz Velike Britanije se počuti, da bo njihov videz izzval spletno lepotno nasilje
- 51 % je povedalo, da zaradi nasilja prenehalo eksperimentirati z njihovim videzom ali oblačenjem
Kampanja
Kampanja ima tri glavne cilje. Prvi cilj je, da se sproži globalna debata o spletnem lepotnem nasilju skupaj z blogerji in posamezniki iz vsega sveta, ki so to že občutili na lastni koži.
“Zares si želim biti del te kampanje, ker sovpada z mojimi prepričanji za katere se tudi borim na družabnih omrežjih. Iskreno upam, da lahko s svojo zgodbo pomagam vplivati in spremenite ter opozoriti na resen problem” pravi Ascia Al Faraj, lepotni bloger iz Kuvajta.
Globalni ikoni Cara Delevingne in Rita Ora sta prav tako spregovorili o lepotnim nasiljem, ki sta ga doživeli na svetovnem spletu. Osebno sta povezani s kampanjo in glasno zagovarjata posameznikovo pravico do samo izražanja ter upata, da bo njuna prepoznavnost prispevala k večjemu dosegu kampanje.
“Zares si želimo izpostaviti, da spletno lepotno nasilje ni v redu. Mislim, da sem pri tej kampanji dobila res odlično priložnost delati z unikatnimi ljudmi. To je nekaj, kar je od nekdaj bil pomemben del moje kariere” pravi Rita Ora, ambasadorka znamke Rimmel.
“Sporočilo, ki ga imam za mlade, ki so bili prizadeti zaradi nasilja je: sami ste dovolj! Nima veze, kaj si drugi mislijo in niste sami. Moramo si stati ob strani in dvakrat premisliti, preden komentiramo. Problem s spletnim lepotnim nasiljem je, da ljudje lahko napišejo karkoli in se ne rabijo ukvarjati s posledicami. Komentarje, ki sem jih prebrala so pretresljivi in grozno je videti, kako lahko besedebolijo” pravi Cara Delevingne ambasadorka znamke Rimmel
Drugi cilj je uporabiti platformo in promovirati koncept individualne lepote:
Spletno lepotno nasilje omejuje samo izražanje in ustvarjalnost. Rimmel prepoznava globalne razsežnosti tega problema in si prizadeva, da sporočilo pride do ljudi.
“Raziskava potrjuje da skoraj dve tretjini ljudi, ki so občutili spletno lepotno nasilje o tem ne govori. Videli smo priložnost, da uporabimo to platformo v prid ozaveščanja in zberemo skupino ljudi, ki imajo pristno zgodbo povezano z nasiljem” pravi Sara Wolverson, podpredsednica Rimmel Global Marketinga pri Coty-ju.
Tretji cilj, vendar odločilen, je partnerstvo med Rimmelom in internacionalno ne profitno organizacijo The Cybersmile Foundation, ki je bila večkrat nagrajena in se ukvarja z različnimi oblikami spletnega nasilja.
S podporo podjetja Rimmel bodo v prihodnjih treh letih Cybersmile zagnali “Cybersmile Assistant” najsodobnejše orodje, ki bo uporabnikom priporočilo najprimernejši vir pomoči, organizacijo in članke povezane z njihovim problemom. Tako bodo v letu 2019 lansirali omenjeno orodje v vseh angleško govorečih državah in z daljšim delovanjem bo orodje postalo veliko bolj učinkovito in intuitivno.
“Veseli smo, da smo z Rimmelom del tega partnerstva, saj bomo skupaj lahko prispevali k boljšemu spletu, kjer bodo uporabniki imeli več samozavesti ter bodo delili svojo lepoto in individualnost, brez strahu, da bodo za to ustrahovani. Namen in kampanja znamke Rimmel se odlično sklada s Cybersmile poslanstvom” pravi Scott Freeman, direktor The Cybersmile Foundation.